Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

torsdag 3. oktober 2013

Lunsj med glutenfri pasta

På veien ned til Markusplassen gikk vi en vei vi ikke hadde gått tidligere, og passerte en restaurant som annonserte at de hadde glutenfri pasta. Ina jublet over at hun slapp å reise fra Italia uten å ha spist pasta. Men så er det nå slik i Venezia, at det er ikke alltid så enkelt å finne veien tilbake til et sted i de labyrintiske gatene. Men til slutt fant vi et annet sted som også serverte glutefri pasta. Fikk ikke med meg navnet på stedet, men leter du etter glutenfri pasta i Venezia, så søk nord for hovedleia mellom Markusplassen og Rialto. Det finnes minst 2 der.

Så mens Ina spiste sin glutenfrie spaghetti bolognese, spiste jeg en glutenstappet pizza Sicilia. Jeg hadde så lyst på en pizza med oliven og pepperoni at jeg ikke fikk med meg at den også inneholdt ansjos, men etter å ha plukket ut fiskeskjelettene smakte den ganske godt.

Til å drikke hadde vi en øl og en brus, samt de sedvanlige espressoene. Regningen kom på 44 euro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten