Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

mandag 21. april 2014

Joggetur langs Themsen

Tid: 17.april, kl. 9:00
Sted: Leiligheten

Også på denne turen har jeg tatt med joggeskoene. Når vi bor såpass nære Themsen er jogging en grei mulighet til å se litt ekstra.

Straks jeg kom meg vekk fra den trafikkerte Tower Bridge Road jogget jeg østover langs elvepromenaden, vekk fra sentrum. Det er ikke en sammenhengende promenade langs Themsen, men når det er det, er det virkelig deilig å løpe. Det første stykket er preget av barer og restauranter, mens man etterhvert kommer inn i et boligstrøk. Noen av de dyreste boligene i London ligger visstnok her, og flere er underveis. De fleste heter noe med wharf. Veien går vekselvis lang elven og mellom husene, og det gjelder å følge med på skilter med Thames Path og finne de trange smugene som går til og fra elven.

En skjør akilles og en fot som brakk før jul begrenser hvor langt jeg bør løpe, men jeg fikk i hvert fall en fin 6 kilometers ekstra sightseeing langs Themsen i østre London.

Helt greit å jogge her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten