Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

torsdag 18. juli 2013

Jogging langs stranden

Jogging er som kjent den beste måten å gjøre seg kjent i omegnen uten å bruke hele dagen, samtidig som man får svidd av litt av all den gode maten. Jeg tok to joggeturer i Spania, en nordover langs Sabinillas strandpromenade sammen med kona, og en sørover forbi marinaen i La Duquesa på egenhånd.

Nordover langs stranden

Fint å løpe langs vannkanten nordover langs Sabinillas
På lørdagen sto Ina og jeg ekstra tidlig opp og tok på oss joggeskoene, jogget ned til stranden og langs vannkanten nordover hvor vi ikke hadde vært tidligere. Det er litt tettere med fasiliteter, lekeplasser og solsenger her enn sørover mot marinaen, men ikke overstrømmende mye.

Vi jogget til utløpet av Rio Manilva (alle elver som renner ut ved stranden forsvinner under bakken) før vi snudde og jogget tilbake langs strandpromenaden. Promenaden er ikke sammenhengende hele veien, så det ble noen avstikkere ut sanden eller inn i noen bakgater.

Luften var frisk og det hadde ikke blitt alt for varmt ennå, så det ble en god start på dagen. Særlig den våte sanden er et godt underlag å jogge på for en som har slitt med knær og akilleser tidligere.

Sørover forbi marinaen

Før den siste dagen vår valgte jeg igjen å være sprek og stå opp tidlig for en joggetur langs stranden. Denne gangen løp jeg gjennom marinaen og langs stranden sørover. Her er sanden grovere enn lenger nord, og etterhvert ble det ren grus. Underlaget var så løst at det ikke nyttet å løpe langs vannkanten, så jeg trakk etterhvert opp til strandpromenaden. Deler av veien var jordveier eller stier, noe som er mer skånsomt for mine følsomme akilleser.

Det var fortsatt bebyggelse langs stranden hele veien, men lavere hus, en campingplass, og en anelse mer laidback miljø enn ved leilighetskompleksene og høyhusene fra marinaen og nordover.
Strandpromenaden sør for marinaen på La Duquesa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten