Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

lørdag 9. oktober 2010

Ankomst Amsterdam

Sentralstasjonen i Amsterdam

Gjennom gågaten på jakt etter middag

Beer Temple
Tid: 7/10-2010, kl.23:50
Sted: Hotel NH Carlton, Amsterdam

Av en eller annen grun går det ikke noe direkte tog fra Berlin til Amsterdam Central, derfor måtte jeg gjøre et togbytte i Hilversum ca 20 minutter utenfor Amsterdam. Det gikk forsåvidt greit nok. Regionstoget kom etter 5 minutter til den samme platformen som vi gikk av og kjørte nonstop det siste stykket. Da jeg kom til Central tok jeg en taxi for å komme til hotellet. På NH Carlton var det et svare byråkrati å få sjekket inn. Noe skyltes at kollegaen min som hadde bestilt rommet i sitt navn ikke hadde kommet ennå. En annen ting var at vi hadde fått et annet rom enn bestilt (to mannfolk i en dobbeltseng funker dårlig). Begge deler løste seg til slutt, det siste ved at vi fikk et oppgradert rom uten ekstra kostnad. Og et oppgradert rom på dette hotellet bør man uansett unne seg. Da jeg fikk se rommet til to andre kolleger ble jeg ikke spesielt misunnelig.

Vi gikk for å spise middag i en av gågatene og fant et av mangfoldige argentinske biffrestauranter med navn Rancho, tydeligvis en kjede. Konseptet var ganske likt biffen vi spiste i Berlin, ved at man velger kjøttype og vekt, og deretter tilbehør. Vi hadde bakt potet til min, og biffen kom nesten helt opp til den i Berlin. Med argentisk kjøttsaus smakte den faktisk litt bedre. Et slikt måltid pluss 2 øl for tre mannfolk kom på 91 euro.

Etter middagen kom vi i kontakt med en fjerde person som vi hadde jobbet med tidligere, men som nå hadde slått seg ned i Amsterdam. Han tok oss til sin favorittpub som var Beer Temple. Dette er åpenbart stedet å gå hvis man ønsker et bredt utvalg i øltyper. Ølen her er litt dyrere enn i Berlin og glassene er litt mindre, men det et godt stykke igjen til norsk prisnivå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten