Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

søndag 15. september 2013

Scootertur med piknik

Tid: 14. september 2013, kl.23:30
Sted: Hotellet

Et lite utvalg av scooterne
Dagen ble innledet med et morgenbad i bassenget før en god frokost. Toppunktet på dagens agenda var en tur på scooter rundt i distriktet, noe jeg hadde gruet meg litt til ettersom jeg aldri har kjørt noen form for motorsykkel før. Men etter å ha prøvet litt frem og tilbake på parkeringsplassen fikk jeg rimelig greit tak på det. Det skjedde heller ingen ulykker, så er det sagt.

For det meste bare gjorder utenfor Volterra

Vi startet med å kjøre i retning Volterra, ca 3 mil unna hotellet. Veien gikk gjennom delvis vinåkre og delvis skog. Da vi nærmet oss Volterra ble det mindre vinåkre og mer bare jorder. Kornsesongen er nok over for lenge siden her nede. Etter noen lange motbakker kom vi til middelalderbyen Volterra, men vi hadde dessverre ingen stopp her. Jeg var i denne fascinerende byen for 10 år siden, og skulle gjerne vært her igjen.

Karpedam i hagen utenfor bispegården i Mazzolla
I stedet kjørte vi ned igjen på den andre siden av åsen og stoppet på en bitteliten landsby med navn Mazzolla. Herfra var det utsikt i massevis både mot Volterra og i andre retninger. I hagen til et gammelt bispeslott ble vi servert en lunchbuffet bestående ulike paier, salami, skinke og ost. Det er denne enkle maten jeg liker best med det toskanske kjøkken.

Da vi var ferdig spist fortsatte den lange kortesjen med scootere tilbake til hotellet hvor det ventet noen kalde pils ved bassengkanten.

Omsider kunne vi se tårnene på San Gimignano igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten