Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

tirsdag 4. juli 2017

Lunsj på Caravella

En skål med tsakiki toppet med en oliven til venstre. Til høyre et fat med mørkegrønne fylte vinblader med naturell yoghurt.
Tsaziki og fylte vinblader.

Alle planer for denne dagen ble avlyst på grunn av mye vind. Dermed ble det i stedet en rolig dag for shopping, kafebesøk og vasking av tøy på byens vaskeri. Etterhvert satte vi oss på Caravella for å spise lunsj.

Caravella ligger ovenfor fergekaia, like ved siden av der vi spiste middag dagen før. De fokuserer primært på fisk, men personlig synes jeg fiskeretter i Middelhavsområdet enten er tørre og kjedelige, eller alt for spennende (typisk fisk som skal slukes hele). Dermed valgte vi heller litt fritt fra forrettmenyen og delte rettene mellom oss. Det ble 2 pommes frites, 2 fetaost, en tsaziki og et fat med fylte vinblader. Kvaliteten var egentlig litt varierende. Vinbladene var gode, og fetaost, som kun var biter skåret rett fra osten, skal det godt gjøres å mislykkes med. De friterte potetene derimot, var langt under standarden som vi har blitt vant til.

Kelnerne klønet det også litt til. Blant annet fikk vi ikke vann da vi satte oss, noe som synes å være et rituale her. Det tok også lang til fra de første til de siste fatene kom på bordet, men for alt jeg vet kan det hende det er slik det skal være.

Barna fikk også litt is etter lunsjen denne gang, men vi voksne tok en kaffe hver. Dermed ble sluttsummen litt høyere enn den pleier, uten at jeg husker hvor dyrt det ble. Men jeg husker at dette var det første stedet vi ble servert raki etter en lunsj. Litt i tidligste laget for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten