Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

torsdag 6. juli 2017

Lunsj på Platanos

Utsikt fra en overbygget terrasse med bord og stoler. På den andre siden av en vei er en gul restaurantbygning med bord på utsiden.
Platanos serverer på begge sider av veien.

I Kandanos fikk vi vår etterlengtede lunsj da vi satte oss på tavernaen Platanos, som serverer på begge sider av hovedveien. Vi hadde fritt valg i plasser og satte oss innerst i hjørnet i en overbygget terrasse. Også her inne mellom fjellene var vinden merkbar.

Vi valgte noen retter blant forrettene, unntatt Brage, som som vanlig bestilte omelett. Ina bestilte svinekjøtt kokt i tomatsaus, men jeg succhini balls, altså squashboller. Ylva valgte saganaki, som vi skulle erfare ikke kun lages av fetaost. Både svinekjøttet og squashballene smakte vanvittig godt. Må lære meg hvordan dette lages! Saganakien kunne gjerne hatt litt grønt tilbehør, men Ylva klaget ikke. Hvor ofte får hun ellers lov til å kun spise et stort stykke smeltet ost til et måltid?

For dette, en vanlig runde med drikke og to kaffe kom regningen på i underkant av 30 euro. Det er gjerne litt billigere å spise utenfor turistområdene.


Brune grønnsaksboller og en sitronbåt på et fat.
Jeg må lære meg hvordan squashboller lages når jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten