Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

lørdag 7. mai 2011

Joggetur i Central Park

En velfortjent pause under joggerturen
Minnesmerke etter John Lennon, som bodde - og ble skutt - like i nærheten.
Jeg har (foreløpig) ikke til vane å ta med meg joggetøy på tur, men før denne turen fristet det veldig å prøve en joggetur i Central Park. Jeg fikk med meg tre spreke kolleger, og vitende om at vi kom til å slite med jetlag avtalte vi å møtes i lobbyen kl. 6:30. Vi tok en taxi til parken, noe som før morgenrushet kostet ca 10 dollar. En kul ting med de gule drosjene i New York er ikke bare at de har TV i baksetet hvor man kan følge med på nyhetene, men også et kart med plotting slik at man kan følge med på at man er på riktig vei.

Det hvilte en rolig idyll over parken da vi kom frem, som om den var ekslusivt forbeholdt morgenfugler. Vi var slettes ikke alene i parken. Flere andre joggere, syklister og hundeeiere nøt denne fine morgenen i parken i selskap med et og annet ekorn. Kirsebærblomstringen var i full gang, og jeg tviler på at parken kan bli vakrere enn den var denne dagen. Turen gikk fra sydenden av parken og rundt det store vannet som er oppkalt etter Jaqueline Kennedy Onassis. Særlig langs vannet var turen fin, med utsikt mot de fjerne skyskraperne som omkranset parken. Turen ble på 7 kilometer, og sørget for en usedvanlig god start på dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten