Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

mandag 9. mai 2011

Shopping iPad i Apple Store

Ikke alle selskaper er så heldige med kundene sine som Apple

Gratulerer, du er utvalgt til å bruke penger på en iPad 2
Det ligger Apple Stores flere steder på Manhattan, også i Soho. Ettersom prisene er en del lavere her enn hjemme bl.a. pga fravær av moms hadde jeg bestemt meg på forhånd for å kjøpe meg et nettbrett her. Det brettet jeg opprinnelig hadde tenkt meg viste seg å være utsolgt over hele byen, men en iPad 2 lar seg jo også gjøre. Også disse viste seg å være utsolgt i butikkene, men vi fikk vite at de fikk inn nye modeller hver morgen og startet salget av disse en time før vanlig åpningstid. Dermed dannet det seg lange køer utenfor butikkene hver morgen. Jeg og et par kolleger i samme ærend møtte derfor opp kl.7 om morgenen, og køen sto allerede da langt rundt hjørnet.

Da butikken åpnet kl.8 gikk betjeningen langs køen og spurte hva slags typer vi ønsket oss og delte ut kort påskrevet ønsket modell. Vel inne i butikken ble vi tatt godt hånd om og betjeningen aktiverte brettet for oss og hentet det vi måtte ønske av ekstrautstyr.

Men er det ikke drøyt å stå i lange køer tidlig om morgenen for å kjøpe en vare man ikke klarer å produsere nok av? Naturligvis, og hadde det ikke vært for en god souvenir og noen sparte hundrelapper hadde jeg styrt unna. Jeg får heller unnskylde meg med "When in Rome..." begrepet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten