Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

onsdag 6. juli 2016

Joggetur langs kanalene

En grusvei som går langs en kanal.
Denne grusveien langs Canale Saetta er ypperlig å jogge på.

Som vanlig har jeg også tatt med joggeskoene på denne reisen. Jeg hadde vært i Italia i nesten en uke før før jeg forsvarte deres rett til å ta opp plass i kofferten. Det var på tide, for dette var en av de fineste joggeturene jeg har hatt på en ferie.

 

Jeg startet med å jogge langs havnen, en rute jeg etterhvert kjenner ganske godt etter å ha kjørt ut og inn av byen et par ganger. Etter å ha rundet havnen, fulgte jeg veien som gikk langs kanalen innover landet. Mens bilveien gikk over kanalen, svingte jeg inn på en grusvei som fulgte Canale Saetta i en rett strekning på nærmere en halv mil. Jeg var ikke den eneste som hadde stått opp tidlig for å bruke denne veien. Flere andre joggere og syklister hadde gjort det samme. I den grønne kanalen var det et rikt fugleliv, og jordene i det flate landskapet bugnet av gudene vet hva.

En svanefamilie som svømmer på kanalen.
Rikt fugleliv i kanalen.

 

Litt før kanalen munnet ut i en litt større kanal, svingte jeg inn på en enda smalere vei som gikk mellom et jorde og den brede Canale Nicesolo. Langs denne kanalen ligger det flere karakteristiske stråhytter, visstnok brukt av fiskere.

En stråhytte som ligger ved vannet.
Slike fiskehytter er det flere av langs Canale Nicesolo.

 

Da veien igjen svingte løp jeg parallelt med stranden på vei tilbake mot Caorle. Først gjennom en stor campingplass, deretter kom jeg inn i byen på den nordlige strandpromenaden. Herfra var det velkjente gater, og jeg fulgte strandpromenaden rundt byen som etterhvert hadde våknet til liv, helt til jeg var tilbake til leiligheten.

 

Hele runden var om lag 11 kilometer lang. Hadde jeg startet i sentrum hadde den nok vært litt i underkant av milen.

 

En strandpromenade med strand til venstre og en rekke med hotelle til høyre.
Siste etappe gikk på strandpromenaden rundt Caorle.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten