Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

onsdag 6. juli 2016

Middag på Belgau

Et tynt stykke med lyst kjøtt, dekket med en hvis saus med sopp- og skinkebiter.
Escalope av kalv med sopp og skinke.

På torget foran kirken i gamlebyen fant vi en ganske stor restaurant med en tilsvarende stor uteservering. Den het Belgau og hadde noe så sjeldent som menyer på engelsk.

Man kan få inntrykk av at maten der er billig i dobbel betydning, men den var faktisk en av de bedre for min del. Min escalope med soppsaus var virkelig god. Ina bestilte en halv kylling, heller ikke den skuffet. Brage og Ylva spise penne med henholdsvis tomat- og pastasaus.

Ina fikk poteter som en del av sin rett, men min rett hadde ikke det, så det måtte bestilles litt på etterskudd. Det gjorde jeg mest fordi jeg hadde sett Ina sine poteter. Vanligvis får man uinspirerende pommes frittes til maten, men her hadde man fritert potetene i hele skiver.

Servitørene fikk etterhvert altfor mye å gjøre etterhvert som restauranten fylte seg opp, og kvaliteten på servicen sank deretter.

Til å drikke hadde vi hver vår øl og brus, og regningen kom på 58 euro. Billigste middag så langt, og det trengte lommeboka, etter et par over gjennomsnittlig dyre måltider.

 

Et fat med krøllete potetskiver.
Poteter, slik de tilberedes på Belgau.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten