Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

torsdag 18. juli 2013

Middag på il Capitano

En kald rosèvin gjør godt i varmen
Den siste middagen i Spania ble nok en gang en italiensk restaurant på marinaen, denne gangen på il Capitano, den best markedsførte restauranten i byen.

Vi fikk et fint bord utendørs med utsikt over havnen. Ina spiste en seafood risotto mens jeg tok en biff med blåmuggostesaus. Barna tok som vanlig spaghetti bolognese og pizza (det vil bli et sjokk for dem å få middag hjemme). Ina var fornøyd med sin risotto, spesielt sammenliknet med den litt tvilsomme paellaen vi hadde spist dagen før. Min biff var saftigere og mer smakfull enn den jeg hadde fått på Ciao, men jeg tror de hadde glemt at jeg ville ha den medium. Pommes frittes'en her var også bedre her enn andre steder.

Det ble også litt dessert. Jeg valgte jordbær og mascarpone, en ny og mer smaksrik varien av "jordbær og krem"-klassikeren. Ylva dyttet innpå en stor sjokoladeis, mens Brage tok den samme løveisen som ble servert på Ciao.

Regningen på 91 euro ble mindre enn jeg hadde trodd, tatt i betraktning at Ina og jeg hadde tatt hver vårt kvartflaske med vin. Tre brus, to kaffe og en campari hørte også med. Betjeningen var også proff. At en av kelnerne sølte en flaske vin utover bordet vårt henger vi oss ikke opp i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten