Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

onsdag 30. mars 2016

Joggetur langs The Boardwalk

Høye bygninger bak et stille vann.
Stille på vannet foran The Hyatt og Merriott.

Jeg rakk to joggeturer mens jeg var i San Diego. Havnepromenaden, The Boardwalk, strekker seg fra Hilton, sør for Convension Center (hvor Bernie Sanders hadde holdt tale mens vi var der, og som ellers er kjent for å huse Comic Con), og nordover forbi USS Midway og noen seilskuter som også er gjort om til museum (blant annet båten fra Master and Commander). Dette skulle nok utgjøre en 4-5 kilometers promenade.

Stille vann med en bro i bakgrunnen.
Også mot San Diego Bridge er det stille om morgenen.

Ikke overraskende er denne promenaden populære blant joggere, særlig om morgenen, før det kommer alt for mye folk ut. Det gjøres også noen avstikkere ut mot sjøen som skaper ly i havnen, som er laget som fine små parker. Det gir mulighet til å jogge på noe annet enn bare asfalt.

Stille vann foran noen små bygninger.
Også i Seaport Village er det foreløpig stille.

Den siste joggeturen ga meg også mulighet til å jogge gjennom den østligste delen av Gaslamp Quarter, hvor jeg ikke vært tidligere. Det er nettopp derfor jeg liker å jogge når jeg reiser, for å få se mer enn jeg rekker ellers.

Rolige gater under et skilt hvor det står Gaslamp Quarter.
Dagen derpå i Gaslamp Quarter.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten