Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

lørdag 26. mars 2016

Middag på Seasons 52

Et langt og flatt brød med grønnsaker og smeltet ost.
Amerikansk flatbread.

Ved siden av hotellet ligger et nedlagt politihus i en stil som kan minne om førkrigstiden. Der er det nå flere serveringssteder, bl.a. Starbucks og Cheesecake Factory. Restauranten Seasons 52 ligger også der. De legger sin stolthet i å lage mat etter årstidene og sesongens råvarer.

Siden vi hadde litt å feire, skeiet vi ut med en forrett denne gangen. Vi delte et flatbread, med blant annet artisjokker og geitost. Det kan minne litt om italiensk pizza, men med enda tynnere bunn. Hovedretten min var en grillet filet mignon som var vanvittig god, men dessverre ikke i det jeg forbinder med American size. Må likevel innrømme at jeg ble mett. Ina bestilte en grillet svinefilet som også smakte godt, men hun var litt skuffet over at hun ikke fikk noen annen saus da hun ikke kunne spise den sausen som skulle ha fulgt med.

Alle dessertene ble servert i høye shotglass, og selv om noe av det var beskrevet som kake, er det mer riktig å kalle det kakefyll og kakesmuler. Litt som tilslørte bondepiker egentlig. Jeg fikk en key lime pie, altså pai med lime fra Florida Keys, og den smakte også nydelig.

For første gang siden vi kom hit drakk jeg vin til maten. Ina og jeg bestilte hvert vårt glass med merlot. Reagerte litt på at vinen virket litt varm, men det har jeg opplevd tidligere i USA også. Kanskje amerikanerne foretrekker den slik?

Regningen ble ikke så dyr som jeg hadde forventet. De fleste hovedrettene kostet mellom 20 og 30 dollar, hele måltidet kom på ca 100 dollar per par før driks var lagt til.

Tallerken med stekt tomat, asparges og biff.
Filet mignon, ikke så stor, men veldig god.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten