Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

torsdag 24. mars 2016

Middag på Roy's

En terrasse utenfor et hotell.
Uteserveringen på Roy's.

Etter sightseeingturen var det på tide for kollegaen min og jeg å delta på konferansen vi egentlig har kommet hit for. Eneste på programmet denne dagen var keynote-talen. Det som skjer på konferansen kommer jeg til å skrive om på en annen blogg.

Da foredraget var over gikk vi for å spise middag. Kollegaen min har ei venninne som bor her i San Diego, som hadde bestilt bord til oss på Roy's, en Hawaiian cousine som ligger på Marriott, nabohotellet vårt. Vi hadde fått bord ute på terrassen, noe som egentlig var i kaldeste laget til tross for varmelampene. Men selskapet med to hyggelige amerikanske damer varmet, og utover kvelden kom også vår venn fra Blindeforbundet direkte fra en enda lenger flyreise enn vi hadde hatt dagen før.

Roy's er et spisested med høyere prisklasse, men maten er også veldig god. Det startet med en canoe, et brett med flere småretter på deling, bl.a. sushi, spare ribs og innbakt sjømat. Hovedretten min var short rib og Ina spiste filet mignon, begge servert med potetmos og stekte grønnsaker. Desserten var en pineapple upside down, visstnok en kake bakt inni en ananas.

Delingen av regningen ble et aldri så lite kaos mellom så mange mennesker, men vår andel ble vel på rundt 120 dollar. Ikke spesielt billig med andre ord, men det regnet vi ikke med heller. Hovedrettene her koster fort over 40 dollar.

Et lys, en flaske og et glass med øl.
Nytt måltid, ny øl.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten