Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

mandag 11. mai 2015

Middag på Giligan's

Leter du etter Giligan's på MoA? Følg pariserhjulet!

Jeg hadde nevnt at jeg ønsket at mitt første måltid på Filippinene skulle være filippinsk mat. Da er det greit å ha en filippiner i følget som vet hvor vi bør spise. Vi gikk gjennom Mall of Asia, som er et stort kjøpesenter like over gata. På den andre siden av senteret går det en lang strandpromenade langs Manila Bay hvor det er flust med barer, spisesteder og karuseller. Det er nesten som i syden, bare uten turistene.

Lokale folk var det derimot mye av. Det er åpenbart et populært sted å samles, enten man skal jogge, trene aerobic eller bare henge rundt.

Der ligger også Giligan's, som visstnok er en av få restauranter i området som serverer filippinsk mat. Det er en restaurantkjede som man finner flere steder. Stedet er uformelt, servicen rask og prisene lave. Jeg gikk for en sizzling pork sisig, som skal være frittet kjøtt fra ansiktet på gris. Det ble servert sammen med hvitløksris og en soyasaus med chili. Brudeparet spiste svineribbe med en slags type urter (vi fant ikke noe norsk ord på det) blandet med en slags rekekraft(!) og en spicy suppe med bl.a. svineribbe og jalapeno. Min mat var veldig god, men tviler på at den er veldig sunn. Til å drikke hadde vi hver vår Red Horse, et sterkøl fra San Miguel som også brygges her. Det var et friskt øl som passet veldig godt til maten.

Prislappen kom på 838 pesos. Del prisen på 5, så har du ca verdien i norske kroner. Enkel og billig, men veldig god mat for en som spiser filippinsk for første gang.

Rettene våre. Min sizzling pork sisig i midten, men alt kan deles.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten