Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

mandag 21. april 2014

Sightseeing fra buss

Utsikt mot Big Ben fra øvre dekk.

Tid: 17.april 2014, kl.23:50
Sted: Leiligheten

For å få litt mer ut av transportetappenne enn man gjør på tube'n valgte vi å kjøpe billetter til en sightseeingbuss. Billettene til Big Bus kjøpte vi i resepsjonen, men da jeg fikk vite at prisen for en familiebillett var 75 pund ønsket jeg at jeg hadde tatt meg tid til å sammenlikne priser med andre operatører først.

Nærmeste holdeplass var ved Tower of London, hvor det kom en buss ganske kjapt. Derfra nøt vi utsikten fra det øvre åpne dekket mens vi hørte på audioguiden kombinert med pompøs engelsk klassisk musikk, i den grad audioguiden virket. Bussen kjørte langs Themsen mot Big Ben før den krysset elva og passerte Lambeth Palace, erkebiskopens residens. Så bar det over elva igjen mot parlamentsbygningen, før den svingte gjennom Westminsters finere boligområder. Buckingham Palace, som vi allerede hadde sett, ble vi snytt for på grunn av veiarbeider. Videre bar det forbi Hyde Park og opp til Marble Arch, hvor vi måtte bytte buss for å komme til Madame Tussaud's. Det er ikke helt greit å vite hvor de forskjellige bussene går, selv om rutekartet forteller at de blå rutene passerer Tussaud's. Det er tydeligvis mer enn en blå rute. Forvirrende.

Billettene er gyldige i 24 timer og inkluderer også et elvecruise, men før vi var klare for noen ny transport hadde både busser og båter forlengst sluttet å gå.

Cleopatra's needle, en 3000 år gammel egyptisk bauta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten