Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

tirsdag 7. juli 2015

Middag på Cayo Coco

En gryte med reker og poteter flytende i kraft.
Cataplana, slik Cayo Coco lager den.

Jeg hadde egentlig sett meg ut et annet sted å spise middag i dag, men da det var fullt lot vi Brage bestemme, og vi endte opp på Cayo Coco Restaurante. Det er en utesevering som ligger nær torget Praca Gil Eanes. Menyene her består av stort sett den samme tradisjonelle maten som vi har blitt vant til å se de fleste steder, men med enkelte retter med internasjonal vri og en lengsel etter å bruke kokos i maten.

Jeg har begynt å bli skeptisk når jeg ser at kuverten består av posjonspakker med smør og sardinpate, i motsetning til stedene som serverer hjemmelaget. Dette stedet ligger et sted i mellom disse, da de hadde med en urteost som sin spesielle vri.

Brage og Ylva gikk for det de har fått veldig mye av den siste tiden, pizza og spaghetti bolognese. Ina og jeg hadde bestemt oss for at det var på tide å spise en cataplana, en portugisisk fiskegryte. Gryta inneholdt en smakfull kraft med reker, munkefisk, muslinger, løk og paprika. Maten var veldig god, og den kommer til å holde meg mett en god stund fortsatt.

Til dessert tok Ina en jordbær mer krem uten krem, Ylva en is, Brage crepe med is og sjokoladesaus (han har begynt å venne seg til dette), mens jeg tok en Algarve sweet, en fikenkake som var overraskende god.

Regningen kom på 80 euro, noe jeg synes var litt mye når man tar hele stedet i betraktning. Dette inkluderte en helflaske vin, en stor flaske vann, 2 kaffe og 2 brus.

 

Kakestykke med litt krem i forgrunnen.
En svært god fikenkake.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten