Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

lørdag 14. september 2013

Middag på Il Pino

Tid: 3.september 2013, Midnatt
Sted: Hotellet

Stedet for turens første måltid

Den første middagen spiste vi i San Gimignano, som ligger ca 5 kilometer fra hotellet. Vi ble igjen plukket opp av bussen og kjørt til byen.

Restauranten Il Pino ligger like innenfor bymuren i en sidegate. Lokalet hadde tykke steinvegger (som drepte all form for mobildekning) og var så skjevt at det kunne være vanskelig å holde seg på stolen, særlig etter et par glass.

Det ble intet mindre enn en full 4-retters. Antipastien var en slags ostegrateng (det het noe finere på italiensk), som jeg syntes var fantastisk, men som andre mente var i tyngste laget til en forrett. Primi piatti var gnocchi med aubergine og stekte sherrytomater, fortsatt veldig godt. Sedondi piatti var en enklere rett med svinekjøtt, ikke like overveldende som de to første rettene, men smaksrikt og godt likevel. Desserten var en panacotta med bær, som etter min mening var litt tørr. Det skal nevnes at vi tidligere har erfart at maten fort blir litt under pari når restauranten skal servere så mange gjester samtidig, så vi kan nok slå fast at Il Pino er et sted som kan anbefales. Hva prisen ble aner jeg ikke, var ikke jeg som betalte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten