Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

søndag 29. september 2013

Middag på Locanda da Pasqualino

Tid: 29. september 2013, kl 22:45
Sted: Locanda ai Santi Apostoli

Mørket hadde senket seg over Venezia
Vi hadde blitt veldig sultne etter en lang dag med reising og salte kjeks, så vi valgte det enkle og effektive for å få oss middag. Vi krysset noen kanaler oppover gaten og fant et upretensiøst sted med navn Locanda da Pasqualino, med bord langs gaten under noen persienner som skjermet oss fra regnet. Fra de plastikklaminerte menyene valgte Ina en biff og jeg lever. Begge rettene var med polenta (maiskaker). Til siderett delte vi en mikset salat. Vi husket fortsatt vår lærdom fra forrige tur om at hovedrettene serveres med minimalt tilbehør. Begge rettene var gode, selv om min lever trengte litt mer pepper og balsamico for å piffe opp smaken.

Vi hadde fortsatt romslige mager, så jeg gikk for en deilig marengskake til dessert, mens Ina, som ikke kunne finne noen desserter hun tålte, gikk motsatt vei, og bestilte skinke fra antipasti-menyen.

Til å drikke hadde vi startet med hver vår øl. Ina gikk etterhvert over til et stort glass med rødvin og jeg tok et lite glass sambuca, en søt anislikør, til desserten. Jeg avsluttet det hele med en espresso.

Servicen var varierende. Noen skjønte ikke hva vi sa uten å forsøke å klare opp i det. Andre bablet i vei uten at vi fikk med oss noe som helst. Jeg synes det er rart at kelnerne ikke forsto hva jeg mente da jeg ba dem anbefale en egnet vin til desserten. Det er da ikke mangel på gode dessertviner i Italia! Men vi fikk det vi skulle ha og maten kom raskt på bordet. Regningen kom på 92 euro. Frykter at det er under gjennomsnittet av hva vi kommer til å betale for middagene her nede.

Takk for maten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten