Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

onsdag 5. juli 2017

Joggetur østover og innover

En smal vei som svinger seg mellom noen grønne fjellsider.
Joggeturen gikk gjennom en trang dal.

Det var på tide å ta i bruk joggeskoene som jeg hadde tatt med. Det er jo en effektiv måte å se hvordan det ser ut utenfor byen. Jeg sto tidlig opp, jogget til havnen og fortsatte langs vannet til jeg kom ut av byen. Veien fortsatte etterhvert videre langs sjøen og forbi en campingplass. Der delte veien seg, og jeg tok til venstre, innover landet.

Det gikk for det meste i motbakke, både bokstavlig og symbolsk. Dalsidene kom stadig tettere sammen og veien gikk etterhvert gjennom en trang kløft. Dypt nede ved siden av veien lå det et uttørket elveleie, og blomstrende trær og lavendelbusker vokste i dalen. Ikke rent sjelden passerte jeg en og annen geit som beitet langs fjellsiden. Etter en stund åpnet landskapet seg mere opp, og en og annen liten gård kom til syne.

Der snudde jeg og jogget den samme veien tilbake. Da jeg kom tilbake til Paleochora løp jeg tvers gjennom byen og langs sandtranden tilbake til hotellet. Dette var mest for å sjekke om vinden fortsatt blåste bort et hvert håp om å ligge resten av dagen på stranden. Det ble godkjent under tvil.

Hele turen var på i overkant av 9 kilometer. Se kart over turen.

Viltvoksende trær med hvite, rosa og blå blomster.
Blomstrende trær langs veien.


Silhuett av en geit mot en frodig, grønn bakgrunn.
Geitene var ikke så villige til å posere for fotografen.


Smal vei som går mot havet i det fjerne. En liten, hvit kirke på høyre side av veien.
Omsider kunne jeg igjen skimte havet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten