Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

mandag 9. mai 2011

Chinatown og Little Italy

Chinatown

Vareutvalg i Chinatown. Haifinner, anyone?

Little Italy

Er du usikker på om du befinner deg i Little Italy? Sjekk brannhydrantene!
Etter å ha sikret meg en iPad og gjort unna noe mer shopping hadde jeg planer om å gå ned mot World Trade Center (ja, stedet kalles fortsatt det selv om skyskraperne er borte), men da jeg kom til Canal Street fristet det mer å ta til venstre og gå til Chinatown. Dette området er merkbart mer shabby enn i Soho, butikkene trekkes lenger ut i gata og selgerne er mer pågående. Vareutvalget gikk i stor grad på klokker og smykker av varierende autentisitet. Inn i sidegatene blir det mer matvarer, kafeer, massasje urter og te. Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en enkel lunsj til å ta med meg, men feiget ut da jeg så utvalget. Alt jeg fikk kjøpt her var en pakke med te og en pose med småkaker.

Når man svinger opp Mulberry Street gjøres det tydelig at man nå beveger seg inn i Little Italy. Dette hardt prøvede strøket som har krympet i takt med at Chinatown har vokst anstrenger seg åpnbart for å holde på sin identitet. Blandt annet har de farget brannhydrantene i italienske farger. Det spørs om de ikke har tatt for hardt i, for strøket minner veldig om en turistfelle, og salg av postkort ser ut til å være den store næringen. Ellers er det veldig tett med italienske restauranter og naturligvis delikatessebutikker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten