Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

onsdag 22. februar 2012

Mer shopping og middag på Al Shami

Nok en gang var resten av reisefølget såpass mette etter en sen og tung lunsj at de ikke hadde behov for middag. Ina og jeg hadde derimot bare spist salat og hadde behov for påfyll. Etter å ha shoppet oss innover byen, bl.a. med anskaffelse av en Adidas-jakke til Ylva, et smykke og en jordansk portvin. Med unntak av Adidas-jakka (nei, den er ikke fake) var det et behagelig prisnivå på varene. Dette var vel å merke shoppet på den "finere" delen av byen vest for den store rundkjøringen i sentrum. Den andre siden av rundkjøringen er mer basar-preget og varene er gjenstand for pruting.



Al Shami restaurant
 I en sidegate bak moskeen fant vi en enkel, men forsøksvis elegant restaurant med navn Al Shami. Vi ble geleidet til annen etasje hvor vi hadde utsikt mot sjøen og den opplyste og kremhvite moskeen. For en gangs skyld var jordanere i flertall blant gjestene. Det var vanskelig å finne noe som begeistret barna, men vi endte med la dem dele en rett med fritert kylling. Jeg hadde en køfte-rett som var god, men som ble litt tørr i lengden. Var sikkert meningen at jeg skulle ha bestilt en siderett. Det er en kode jeg aldri klarer å knekke, hvordan slike retter skal komponeres. Ina bestilte en gryterett med køfte i tomatsaus, og var vilt begeistret over hvordan det smakte. Ylva likte mine køfte-kjøttboller bedre enn sin egen kylling, så det endte med at hun fikk resten av min mat, mens jeg spiste mesteparten av kyllingen. Det var ikke maten det var noe galt med, det er nok heller barnas eksentriske matvaner. Prisen for mat og alkoholfri drikke (de serverer ikke alkohol her) var 24 JD.
Sherif al-Hussein bin Ali moskeen by night

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten