Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

lørdag 8. mai 2010

Live from Lisboa

Skrivende stund: 7. mai 2010, kl. 18:20. En bar på Gardermoen.

Som en bonus for fjorårets resultat, som jeg sant å si ikke kjenner bonusmålet til, har alle selgere, utviklere og andre folk tilknyttet FINN eiendom blitt spandert en tur til Lisboa. Det er ganske kjekt å jobbe i FINN i blant. Ettersom dette er en tur i jobbregi gjelder det for det meste å følge med på det er av felles opplegg, bekrymre meg minimalt om pris på hotell og middager som blir spandert og få mest mulig ut av den ganske rause kvoten vi har av egentid. Oppholdet er fra fredag (seeent på kvelden) til mandag, og værmeldingen for de to hele dagene vi får kunne så absolutt ha vært bedre. Vi skal nok klare å kode oss likevel.

Det jeg har klart å lese meg opp om Lisboa foreløpig er at det er en by som ikke nødvendigvis har de opplagte severdighetene som et Eiffeltårn eller Colosseum, men at det rett og slett bare er en fin by. Det virker som bra sted å reise hvis man ikke ønsker å legge noen detaljert plan på forhånd, men bare oppleve byen.

Etter det som så langt det var mulig har vært en vanlig arbeidsdag gikk vi inn i en chartret buss som sto utenfor og som kjørte oss til Gardermoen. Alt vi trengte å passe på da vi kom dit var pass og egen bagasje. Billettene tok reiselederen seg av, men vi slapp likevel ikke unna den endeløse innsjekkingskøen. Sikkerhetskontrollen gikk heldigvis raskere, og uten noen ærend i taxfreesjappa havnet jeg kjapt i baren hvor vi sitter nå. Kollegene som har klynget seg rundt noen andre bord lurer sikkert på hvorfor jeg er så asosial, så nå er det på tide å flytte seg over til dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten